قبل از رزرو کردن هتل این نکات را بدانید

برای داشتن سفری راحت در هتل این نکات را بدانید

برای رزرو کردن هتل شما شاید به فکر محل اقامت و پرداخت پول باشید ولی فقط این نیست. شما باید در مورد خدمات و قوانین هتلی که می خواهید رزرو کنید اطلاعات کامل داشته باشید. این مسئله باعث می شود بعد از ورود به مشکل دچار مشکل نشوید.

مهم نیست که به سفر تفریحی و یا کاری می روید، داشتن اقامتی راحت با هزینه کم چیزی است که همه ما انتظار داریم. در این زمان شاید با شرایط ناخوشایندی روبرو شویم؛ مثلا شاید صبحانه جالب نباشد یا استفاده از بعضی از خدمات هتل شامل هزینه های اضافی و ناخواسته برای ما باشد.

به همین دلیل مهم است که بتوانید با هزینه ای کم بهترین امکانات را داشته باشید و اقامتی خوشایند و راحت داشته باشید. در همین راباطه ما پیشنهاداتی برای شما داریم. بعنی در اصل چند ترفند آموزشی داریم که کاربردی و مفید هستند و باید قبل از رزرو هتل آنها را مد نظر داشته باشید.

» همچنین ببینید : واقعیت های تلخ در مورد هتل ها که باید بدانید 

روش هایی برای رزرو اتاق در هتل

۱ – قبل از رزرو کردن هتل باید قیمت اجاره را در سامانه های مختلف بررسی کنید. بعضی از اپلیکیشن های خارجی مانند Trivago (برای سفرهای خارجی) قیمت خوب را برای هتل های ختلف دارند. باید بدانید که در اکثر مواقع، قیمت هایی که در سیستم های بوکینگ ارائه می شوند از قیمتی که در سایت اصلی هتل موجود است کمتر است. برخی از سامانه های رزرو هتل برای جذب و نگهداری مشتری های بیشتر، تخفیف هایی برای مسافران در نظر می گیرند که خیلی مهم است.

 

 

۲ – هنگامی که بهترین قیمت رزرو هتل را پیدا کردید با دفتر هتل تماس بگیرید و بپرسید که آیا قبول می کنند یا قیمتی زیر سایت دیگری به شما ارائه می دهد یا خیر! در بیشتر موارد هتل داران با این درخواست شما موافقت می کنند زیرا کرایه اتاق به طور مستقیم برای خود آنان نیز مقرون به صرفه است. به این خاطر لازم نیست به شرکت های واسطه ۱۰ تا ۲۰ درصد از کرایه اتاق را به عنوان کمیسیون پرداخت کنید.

۳ – اگر این نخستین باری نیست که به هتل مورد نظر می روید، این مسئله را به متصدی پذیر در هتل اعالم کنید. هتل داران از مشتریان ثابت و همیشگی خود استقبال می کنند و شاید امتیازات و امکانات ویژه ای هم برایتان در نظر داشته باشند.

۴ – شاید خیلی به این نکته آگاه نباشید که در خیلی از هتل ها شما می توانید اتاق را بری نصف روز و یا حتی کمتر رزرو کنید. قیمت اتاق در این حالت کمتر است. اما این را هم بدانید که سیستم رزرو انلاین این امکان را ندارد و شما باید به صورت تلفنی این کا را انجام دهید.

 

ترفندها و فاکتورهای مهم در انتخاب هتل

۱- اگر قصد دارید که زودتر از ساعت ورود یا دیرتر از ساعت خروج به هتل بروید یا از آن خارج شوید، باید از قبل این مساله را با متصدی پذیرش چک کنید و ببینید آیا امکان چنین کاری وجود دارد یا خیر! ساعت چک‌این (پذیرش) هتل‌ها اغلب ۲ بعدازظهر است. تا پیش از این ساعت ممکن است اتاق در اختیار مهمان دیگری قرار داشته باشد.

پس از خروج مسافر هم اتاق به مسافران دیگری کرایه داده می‌شود. بنابراین، بسیار مهم است که حتما پیش از ورود به هتل این مسایل را چک کنید و مطمئن شوید که امکان زود رفتن یا دیر تحویل دادن اتاق را خواهید داشت یا خیر.

۲- شما باید به متصدی پذیرش اعلام کنید که در یک اتاق چند نفر قرار است اقامت داشته باشند و اینکه آیا به تخت بچه نیاز دارید یا خیر. گاهی مردم اتاق یک نفره رزرو می‌کنند اما زوج هستند. در چنین حالتی شما باید هزینه مهمان دوم را نیز پرداخت کنید.

۳- در سفرهای خارجی همیشه باید پاسپورت خود را همراه داشته باشید. البته برخی از هتل‌ها مدارک دیگری همچون گواهینامه رانندگی را نیز قبول می‌کنند. برای اینکه مطمئن شوید چه مدرکی باید همراهتان باشد، پیش از سفر حتما با هتل تماس بگیرید و این مساله را جویا شوید.

۴- اگر سفر داخلی رفته‌اید و مدارک خود را به هر دلیلی در خانه جا گذاشته‌اید، می‌توانید از اعضای خانواده بخواهید تا عکس شناسنامه یا کارت ملی را برایتان ایمیل یا تلگرام کنند. اغلب هتل‌ها به این صورت مسافران را پذیرش می‌کنند. مخصوصا اگر قبلا مسافر آن هتل بوده باشید. اما این را هم مدنظر داشته باشید که بعضی از هتل‌ها چنین مواردی را قبول نمی‌کنند.

خدمات اضافی هتل

۱- اگر قرار است در روز تولد یا برای ماه عسل در اتاقی اقامت داشته باشید، حتما این مساله را به پذیرش اطلاع دهید زیرا اغلب هتل‌ها در چنین مواقعی یا اتاق مهمان را تزئین می‌کنند یا به او خدمات رایگان یا هدیه می‌دهند.

۲- در مورد تفریحات موجود در هتل تحقیق کنید. مثلا آیا استخر، سونا یا زمین بازی کودکان دارد یا خیر. همچنین قیمت‌های استفاده از هر کدام از خدمات تفریحی را نیز جویا شوید.

۳- برخی از خدمات در هتل‌ها رایگان هستند: تماس تلفنی صبحگاهی برای بیدار کردن مسافر، تماس گرفتن با تاکسی یا رزرو میز در رستوران. دربان هتل هم به طور رایگان اطلاعات لازم در مورد مکان‌های تفریحی شهر یا فروشگاه‌ها و مراکز خرید را در اختیار مهمان‌ها قرار می‌دهد.

۴- در برخی از هتل‌ها این امکانات در اتاق موجود هستند: کیت خیاطی، بخاری قابل‌حمل، کتری و قوری برقی، پنکه، شارژر موبایل، چتر و ….
اگر در هتل‌های ارزان و کوچک قرار است اقامت داشته باشید نباید منتظر چنین خدماتی باشید. برای اینکه مطمئن شوید چه وسایل در هر اتاق ارائه می‌شود بد نیست قبل از سفر با پذیرش هتل تماس بگیرید و این موارد را جویا شوید تا بار اضافه با خود حمل نکنید.

۵- اگر به پتو، ملحفه، بالش یا حوله اضافی نیاز دارید اصلا تعارف نکنید و از هتل بخواهید که در اختیارتان قرار دهد.

غذای هتل

 

۱- در اکثر هتل‌ها اقامت همیشه با صبحانه است. یعنی هزینه‌ای که هنگام رزرو هتل پرداخت می‌کنید یک شب اقامت و صبحانه را شامل می‌شود. حتما این موضوع را قبل از اقامت در هتل چک کنید که اگر این طور نیست، بتوانید از پذیرش تخفیف بگیرید.

۲- پیش از رزرو هتل حتما در اینترنت نظر مهمان‌های قبلی در مورد کیفیت و نحوه ارائه خوراکی‌ها را بخوانید. در هتل‌های بزرگ، غذاها باید بر اساس استانداردهای مشخصی تهیه و ارائه شوند. اما این مساله در مورد هتل‌های کوچک‌تر خیلی مصداق ندارد. به‌طور مثال، شاید در فهرست خدمات هتل نوشته شده باشد: بوفه غذا. اما وقتی آنجا می‌روید با چند اسنک و فست‌فود ساده مواجه شوید. بنابراین لازم است حتما پیش از سفر در مورد خدمات واقعی هتل تحقیق کنید.

۳- اگر هزینه صبحانه روی اتاقتان حساب شده اما وقت صرف صبحانه ندارید، از بسته‌های آماده صبحانه که هتل‌ها موظف به ارائه آن هستند استفاده کنید. در واقع، شما باید از شب قبل به پذیرش بگویید که در ساعت صبحانه در هتل حضور ندارید تا آنها برایتان بسته را آماده کرده و پیش از خروج آن را تحویلتان دهند.

استانداردهای تمیز کردن اتاق‌های هتل

۱- همه هتل‌ها برنامه تمیزکردن مشخصی دارند. تعویض ملحفه‌ها و تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی و بقیه جاهای اتاق استاندارهای تقریبا ثابتی در سراسر جهان دارد.

۲- به ندرت پیش می‌آید که روتختی‌ها پس از خروج مسافر قبلی تعویض نشوند. اما اگر با چنین صحنه‌ای مواجه شدید، بدون معطلی آن را به پذیرش گزارش دهید.

۳- یکی از استانداردهای هتل‌ها این است که وقتی مهمانی در اتاق هست، آن اتاق باید هر روز تمیز شود. این کار در زمانی که مسافر در اتاق نیست صورت می‌گیرد. اگر شما تمام روز قرار است در اتاق بمانید، خدمات‌چی در اتاق را می‌زند و از شما می‌پرسد که آیا اجازه تمیز کردن اتاق را دارد یا خیر. اگر نمی‌خواهید این کار را بکنید، علامت «مزاحم نشوید» (do not disturb) را پشت در آویزان کنید. در این حالت کسی وارد اتاق نخواهد شد. تا زمانی که این نشانه روی در آویزان باشد، کسی اتاق را تمیز نخواهد کرد.

۴- توجه داشته باشید که خدماتی همچون شستن لباس و اتو کشیدن آن هزینه‌ای اضافه در بر دارند و جزو سرویس اتاق بشمار نمی‌روند. باز برای اطمینان پیشنهاد می‌کنیم پیش از رزرو هتل این موارد را جویا شوید.

۵- روتختی و حوله‌های اتاق‌های هتل باید هر سه تا ۵ روز یک بار (در طول اقامت مسافر) تعویض شوند. البته این قانون برای هتل‌های ۲ و ۳ ستاره است. اما شما می‌توانید درخواست دهید که این ملحفه‌ها هر روز عوض شوند.

» همچنین ببینید :

ستاره های هتل چه معنی می دهد؟

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *